לקבלת הצעת מחיר מלאו הטופס

X

אוהלים לחפ"ק ושעת חירום

   

בשעת חירום, צוותי הצלה, כוחות משטרה וצבא, צוותים רפואיים ומתנדבים זקוקים לפתרונות מידיים ואיכותיים לניהול חפ"ק, לבתי חולים שדה ולמרכזי חירום. אחד הפתרונות הטובים ביותר הוא אוהלים שניתן להרכיב ולפרק בקלות ובמהירות בתנאי שטח משתנים ולפי צרכי הקהילה. לאוהלים לחפ"ק ושעת חירום מאפיינים ספציפיים שהופכים אותם למותאמים בדיוק למשימה זו. הם משמשים הן כמרכזי פיקוד ובקרה בשעת חירום והן כבתי חולים שדה, כאזורי התארגנות ומקלט. מטבע הדברים, מכיוון שמדובר על מצבי חירום בלתי צפויים רשויות רבות, המשטרה והצבא מחזיקים במלאי קיים של אוהלים למטרה זו. אך בעתות חירום לעתים הצרכים עולים על הקיים וכאן נכנסת גם האפשרות של השכרת אוהלים מסוג זה.

אוהלים לשעת חירום – כל מה שחשוב לדעת

פתיחה מהירה והתקנה פשוטה

אוהלים המיועדים לשעת חירום חייבים להיות בעלי מנגנון פתיחה והתקנה פשוטים. כל אוהל המתאים למטרה זו מגיע עם מנגנון פתיחה והקמה מהיר שלא דורש צוות גדול ומקצועי. המטרה היא לספק אוהל שיכול להכיל צוותי חירום במהירות ובקלות. באוהלים מסוג גזיבו למשל המתאימים לשימוש בעתות חירום מערכת פתיחה קלה ונוחה, הם מקובע לקרקע על ידי משקולות ואין כל צורך בחפירות או הברגות וחיבורים מורכבים. ניתן להקים אותם על כל שטח מישורי כולל קרקע חשופה, בטון, אבני דרך וכדומה. אוהלים מתנפחים לשעות חירום מוקמים במהירות גם הם, הם משמשים כבתי חולים שדה ויכולים להיות מוקמים באמצעות ציוד בסיסי (מרביתו מגיע עם הערכה) ובקלות רבה. הם מבודדים חום/קור בצורה יעילה מאוד, יכולים להישאר מנופחים למשך ימים ללא צורך בניפוח חוזר עובדה המאפשרת להשתמש בהם כמעט בכל מקום וישנה אפילו אפשרות של חיטוי האוהל בשל העובדה שהוא מיוצר מ-PVC.

אוהלים לבית חולים שדה

עמידה בתקני בטיחות

כל האוהלים הניתנים להשכרה או מכירה כיום חייבים לעמוד בתקני בטיחות מחמירים כך שיהיו בטוחים לשימוש במגוון מצבים. אוהלים לחפ"ק ושעת חירום, על אחת כמה וכמה חייבים לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד של תקני בטיחות ולהתאים במיוחד לשימוש גם במצבים של חירום רפואי ולכלול אפשרות להשתמש באוהל כמקום לבית חולים שדה, לבידוד חולים, לביצוע פרוצדורות רפואיות שונות כולל אפילו ניתוחי שדה בסביבה כמה שיותר סטרילית. לכן אוהלים אלו מיוצרים על פי תקנים אירופאיים וישראליים ספציפיים ומחמירים ביותר ואיכותם לא נופלת ממבנה קבוע. בנוסף להיותם עמידים במיוחד, החומרים מהם הם מיוצרים ניתנים לניקוי סטרילי ברמה גבוהה. הם עמידים לקרינת השמש, עמידים למים וחסינים מאש, קשה מאוד לגרום לקרע באוהל בשל חוזק החומר ממנו הוא עשוי (ולמקרה נדיר בו זה מתרחש האוהלים מגיעים עם ערכת תיקון מידית).

אוהלים לחפ"ק ושעת חירום במידות מגוונות

ישנם כמה סוגי אוהלים המתאימים לשימוש כחפ"ק ולשעת חירום, כולם מיוצרים במספר מידות כך שיוכלו להתאים למגוון מטרות החל מבית חולים שדה גדול היכול להכיל מספר רב של מיטות, ציוד רפואי וצוות רפואי ועד לגזיבו בו פועלים צוותי חירום ורפואה. המידות מתחילות מאוהל קטן כ-15 מטר מרובע ויכולים להגיע גם לגדלים משמעותיים מאוד כמו 55 מטר מרובע ומעלה. ניתן אפילו לייצר אוהלים מסוג זה על פי מידות לפי דרישות הלקוח עד לגודל של אוהלי ענק. בנוסף, בייצור לפי דרישות פרויקט ספציפי ישנה אפשרות לייצר אוהל עם כיתוב ספציפי ובצבעים לפי בחירת הלקוח. אוהלים אלו לא אחת משמשים צוותי חירום והצלחה, רשויות מקומיות ואת הצבא בשל קלות השימוש, ההתקנה המהירה והיכולת לרכוש אותם במידות המתאימות בדיוק לצורכי הלקוח.

אוהלים לבידוד

במצבים של התפרצות מגפה, בשעת צורך ליצור חלל לבידוד, במקרים של חשש לבריאות חולים במגע עם אנשים אחרים ובכל מצב חירום בו יש צורך במתקן נייד וסגור ישנה אופציה של אוהלים המותאמים במיוחד למטרות אלו. אוהלים אלו מכונים "ערכת הצלה" והם למעשה יחידה מבודדת לחלוטין הכוללת קירות ורצפה ויוצרת חלל שאינו בא המגע עם החוץ. אוהלים אלו משמשים לא אחת כמתקנים ניידים להסגר חולים, לבדיקות רפואיות, כתחנת עזרה ראשונה ועוד. ערכות אלו ניתנות להרכבה ופירוק מהיר, סטריליזציה ונשיאה קלה בשל גודלן הקטן ומשקלן הנמוך. במדינות רבות בעולם כולל בישראל נעשה שימוש במתקנים אלו בזמן מגפית הקורונה בשל נוחות השימוש והאיכות הגבוהה שלהם.

עזרים ותוספות

בשעת חירום, ישנה חשיבות גבוהה מאוד לא רק למקום מחסה בלבד אלא גם למחסה איכותי בו ציוד המקל על מלאכת צוותי החירום והרפואה. אוהלים לשעת חירום ואוהלי חפ"ק מתוכננים כך שניתן לשלב בהם מגוון רחב מאוד של ציוד עזר כמו למשל שולחנות וכיסאות, מיטות חולים, ציוד רפואי ועוד. בנוסף, כדי לשמור על איכות השימוש בהם ניתן לשלב מערכות מיזוג אוויר החל ממזגנים לקירור, מאווררים ופטריות חימום ועד לתאורה, מחסומים, חלוקה פנימית בעזרת פרגודים וגדרות, רצפה, חלונות ועוד. השילוב בין האוהל עצמו לבין ציוד הנדרש לשימוש בשעת חירום מאפר ליצור מעטפת מלאה של אפשרויות עבור צוותי חילוץ והצלה, חמ"ל בשעת חירום, צוותי רפואה ומשטרה.

אוהל בית חולים שדה
אוהלי ישראל
אוהלי ישראל

משכירים אוהלים, ציוד לאירועים ובמות כבר 20 שנים במקצועיות ובאחריות.