לקבלת הצעת מחיר מלאו הטופס

X

קירוי מגרשי ספורט

   

החשיבות של כושר גופני ופעילות ספורטיבית ידועה והמודעות לתועלת של מגרשי ספורט פתוחים, מגרשים עירוניים, פארקים בהם אזורים לפעילות ספורטיבית וכמובן – מגרשי ספורט תחרותי, הגיעה מזמן גם לישראל. מידי שנה מוקמים יותר ויותר מגרשי ספורט ומתחמים לפעילויות ספורט באיכות גבוהה וזמינות מלאה לציבור הרחב. אך מזג האוויר הישראלי, בעיקר בקיץ החם וההביל עשוי להקשות על שימוש במגרשים. הפתרון הטוב ביותר הוא כמובן קירוי המגרש במערכת הצללה. האם אפשר להתקין קירוי בכל מגרש ספורט? מה התועלת שלו בחורף ואיך בוחרים לחברה לתכנון וביצוע של קירוי למגרשי ספורט?

למה צריך קירוי למגרשי ספורט?

מגרשי ספורט מתחממים לטמפרטורות גבוהות בחודשי הקיץ, ספסלים הופכים לחמים מאוד, הקרקע והאזור המרכזי במגרש להביל, גדרות ומחסומי הפרדה ואפילו ברזי מים (ולמעשה כל חלק העשוי מתכת או אבן ובטמפרטורות גבוהות במיוחד גם פלסטיק) יהפכו ללוהטים תחת השמש הישראלית. קירוי מתחמי ומגרשי ספורט מאפשר להגן הן על שחקנים ומשתתפים בפעילות והן על צופים מפני השמש הקופחת, גשם קל ובינוני ובתכנון נכון אפילו רוח. הקירוי מוריד את הטמפרטורה הכללית באזור המגרש, מספק צל והגנה מסנוור והופך את חווית השימוש במגרש לנעימה ומזמינה.

באילו מגרשי ספורט ניתן להתקין קירוי?

קירוי אפשר להתקין כמעט בכל מקום ומעל כמעט כל שטח לא משנה מה גודלו, למשל:

  • מגרשי ספורט עירוניים הפתוחים לציבור
  • סקייט פארק ומגרשי ספורט אתגרי
  • מגרשים מקומיים בישובים קטנים
  • מגרשים מקצועיים במועדוני ספורט וקאנטי קלאבים
  • מגרשי בית של קבוצות ספורט
  • מתחמי ספורט גדולים הכוללים בריכה (פירוט בהמשך)
  • מתחמי כושר עירוני בפארקים ציבוריים
  • הצללה של מסלולי הליכה עירוניים וטיילות
  • מגרשי ספורט בבתי ספר

הקירוי יכול לכלול את כל שטח המגרש או רק חלקים ממנו (למשל רק את יציע האוהדים), הוא נבנה בהתאמה אישית לכל פרויקט ודרישותיו הן מבחינת מידות והן מבחינת צבע הקירוי, רמת ההצלה וההגנה מפני גשם ופרמטרים הנדסיים מדויקים לשמירה על עמידות הקירוי ובטיחות המשתמשים במגרש.

אילו סוגי קירוי קיימים ומתאימים למגרשי ספורט?

ישנם כמה סוגי קירוי המתאימים למגרשי ספורט ומתחמים גדולים:

  • רשתות צל – כמות ההצללה נקבעת לפי הצפיפות של הרשת החל מהצללה קלה ביותר ועד צל עבה החוסם כמעט לחלוטין את קרני השמש.
  • יריעות ברזנט – מגיעות במגוון צבעים, אטומות למים ותכנון נכון של פריסתן מאפשר מעבר אור והצללה חכמה ללא החשכה של המגרש. בנוסף, יריעות ברזנט משמשות גם כאלמנט עיצובי, ניתן לפרוס אותן בשלל שילובים תוך משחקי צבעים, גבהים וצורות ליצירת אפקטים רבים.
  • אוהל – בעזרת אוהלי ענק אפשר לקרות מגרש ספורט מכל צדדיו ולשלב מיזוג אוויר לקירור או חימום. אוהלי ענק יכולים לשמש למטרות זמניות במגרשי ספורט כמו טורניר או תחרות, כ"בית" של קבוצה או מועדון ספורט ועוד. אפשרות נוספת היא אוהל קונסטרוקציה (מעין בניה קלה) קבוע המשמש כמבנה לכל דבר ולמעשה הופך את המגרש הפתוח לאולם סגור לכל דבר ועניין.

קירוי מגרשי ספורט – לא רק בקיץ

בקיץ, השמש הישראלית מקשה על שימוש בכל מתחם חיצוני שלא נמצא בתוך מבנה ממוזג. עומסי החום, במיוחד בחודשים יולי-אוגוסט עשויים להקשות על פעילות ספורטיבית כשהשמש קופחת מעל ראשי המאמנים והטמפרטורות עולות. כדי למקסם את תקופת ההפעלה של מגרש הספורט קירוי לקיץ הוא הפתרון האולטימטיבי. אך קירוי למגרשים לא מתחשב רק בצרכי הצללה אלא גם לוקח בחשבון את האפשרות להשתמש במתחם גם בחורף, לכל הפחות כאשר הגשם קל ואין חשש לרוחות חזקות (לטובת המשתמשים במתחם, לקירוי עצמו אין קושי לעמוד גם ברוחות חזקות מאוד). תכנון נכון של הקירוי יבטיח שימוש במרבית חודשי השנה, הוא יהיה עמיד מאוד, אטום מספיק לשמש ולגשם מבלי לצמצם משמעותית את כמות האור הנכנסת למתחם, לא יפריע לתנועת צופים ומתאמנים ואיכות גבוהה שלו תבטיח שמישות לשנים.

קירוי מתחמי ספורט הכוללים בריכות שחיה

במתחמי ספורט בהם בריכת שחיה, הצללת קיץ מאפשרת שמירה על המתרחצים מקרני השמש החמות לצד שמירה על ניקיון מי הבריכה מפני פסולת המתעופפת באוויר. קירוי פשוט יחסית יכול לעשות הבדל גדול מאוד בחווית הרחצה בקיץ. בחודשי החורף, סגירה של בריכה מסחרית משמעותה הפסד גדול ביותר למפעיל הבריכה. קירוי מלא של הבריכה באוהל מחומם הכולל חלוקה פנימית נוחה לרווחת המתרחצים הוא דרך מצוינת לשמירה על פעילות הבריכה לאורך כל השנה. אפשר לסגור לחלוטין בריכה בכל גודל כולל בריכות עירוניות ואפילו בריכה אולימפית בגודל מלא.

אוהל קירוי ענק למגרש ספורט

איך לבחור חברה מקצועית לקירוי מגרש ספורט?

בחירה של חברה לקירוי מגרשי ספורט חייבת להיעשות בקפידה בשל שיקולי בטיחות ואיכות הקירוי. מכיוון שמדובר על מחתמים גדולים בהם תנועה ערה של אנשים, ציוד ואירועים מסוגים שונים הקונסטרוקציה של הקירוי חייבת להיות מתוכננת על ידי חברה מנוסה שיש לה את היכולת וכוח האדם המתאים לכך. כמו כן, על הצוות שבונה את הקירוי בפועל להיות מנוסה בבניה של קירוי גדול ומורכב, על החברה לתת אחריות מלאה הן לעמידה בלו"חות זמנים והן בתקנים רלוונטיים (למשל תקן 414 לעמידה בעומסי רוח) וכמובן – שימוש בחומרים תקניים ואיכותיים.  מומלץ לבצע בדיקה אודות חברות פוטנציאליות, לבחון מספר הצעות מחיר ולבקש לראות פרויקטים קודמים. חשוב מאוד להישמר מפני הצעות מחיר נמוכות במיוחד הכוללות שימוש בחומרים ללא תו תקן ואינן כוללות בקרה מקצועית ובנייה איכותית. חברה וותיקה ומקצועית בתחום הקירוי והחיפוי המסחרי יכולה הן לתכנן קירוי למגרשי ספורט והן לבצע אותו באופן מהיר, בטיחותי וכמובן אסתטי ובמחיר תחרותי.

אוהלי ישראל
אוהלי ישראל

משכירים אוהלים, ציוד לאירועים ובמות כבר 20 שנים במקצועיות ובאחריות.