לקבלת הצעת מחיר מלאו הטופס

X

קירוי בריכה לחורף

   

האסוציאציה הראשונה שלנו כשאנחנו שומעים את המילה "בריכה" היא שמש וקיץ. אך בריכות לא חייבות להיסגר לקראת החורף, ואכן ישנן לא מעט בריכות מקורות ומחוממות שניתן ליהנות מהן כל השנה. האם קירוי בריכה מתאים רק לחורף? מה היתרונות של קירוי לבריכה מסחרית? אילו סוגי קירוי קיימים וכמה עולה להתקין קירוי לבריכה?

מה היתרונות של קירוי בריכה לחורף?

לקירוי בריכה בחורף מספר יתרונות, למשל:

  • הקירוי מאפשר להשמיש את הבריכה למתרחצים בכל עונות השנה וכך למקסם את הרווחיות שלה.
  • בריכה מקורה דורשת פחות ניקיון ותחזוקה נמוכה יותר. הקירוי לא מאפשר ללכלוך רב להיכנס לבריכה, נדרש פחות כלור כדי לשמור על בריכה נקיה והשימוש הן בפילטרים והן בניקוי ידני פוחת.
  • הקירוי מצמצם את אידוי מי הבריכה.
  • קירוי בריכה מסחרית משדר למבקרים במקום שלהנהלת הבריכה חשוב לשמור על הניקיון ואיכות השימוש בבריכה.
  • קירוי בריכה בחורף מאפשר להשתמש במקום לאורך כל השנה, עובדה שמושכת מועדוני ספורט לבריכה. מועדוני ספורט ומפעילי חוגי שחיה חייבים להמשיך להתאמן גם בחורף ולכן בריכות שאינן מקורות לא רלוונטיות עבורם כלל.

אילו סוגי קירוי לבריכה קיימים?

קירוי מסגרת אלומיניום – קירוי המורכב משני חלקים: מסגרת אלומיניום קשיחה שאינה מחלידה וכיסוי המולבש על המסגרת. ניתן להתקין או כיסוי בד PVC  או לוחות פוליקרבונט (מדמים זכוכית אך עשויים למעשה חומר פלסטי). קירוי בריכה העשוי מסגרת אלומיניום מאוד חזק ועמיד הן לרוחות והן מפני בלאי טבעי.

קירוי מתנפח – קירוי בריכה שניתן לנפח על ידי משאבה, בדומה למשחקי מתנפחים לילדים. היתרון הגדול של הקירוי המתנפח הוא הקלות והמהירות בה ניתן להתקין אותו. לא נדרש ידע מיוחד ועם הדרכה קצרה כל אחד יוכל להתקין את הקירוי בבטחה. בנוסף, ניתן לייצר קירוי מתנפח במגוון גדול מאוד של צורות וצבעים ולהתאים אותו לאירוע מסוים, לאופי המקום ולעיצובו בצורה מושלמת. 

קירוי טלסקופי – עשוי חלקים שניתן להזיז כדי לחשוף אזורים בבריכה. הקירוי הטלסקופי בנוי על מסגרת אלומיניום ונע על מסילה. מרבית הבריכות המסחריות לא עושות שימוש בסוג זה של קירוי מכיוון שמדובר בהשקעה כספית גבוהה יחסית לקירויים אחרים. ניתן למצוא קירוי טלסקופי בעיקר בבתים פרטיים, בתי מלון עם בריכה קטנה וצימרים ובתי הארחה.

קירוי קבוע – בריכות מחוממות, בריכות טיפוליות, בריכות עם מים מיוחדים (למשל מי ים המלח), בריכות ספא וכדומה בדרך כלל נשארות מקורות לאורך כל השנה ולא רק בחורף. בבריכות אלו, מתקינים קירוי קבוע ממסגרת אלומיניום שיוצר מעיין חדר עבור הבריכה. כמו כן, ניתן להתקין קירוי קבוע עם יריעות PVC שאפשר לפתוח ולסגור כדי מצד אחד לשמור על הצללה בשעות הצהריים החמות ומצד שני לפתוח את הבריכה לחלל האוויר.

קירוי זמני – נפוץ בכל סוגי הבריכות החל מבריכות פרטיות ועד בריכות מסחריות. המטרה של הקירוי הזמני היא בדרך כלל לסגור את הבריכה בחורף ולהפוך אותה למקורה ומחוממת. כמוכן, קירוי זמני מותקן לעיתים כדי לאפשר קיום של אירועים פרטיים בבריכות מסחריות תוך שמירה מרבית על פרטיות המתרחצים.

קירוי קבוע או זמני?

בבואנו לבחור בין קירוי קבוע לזמני חשוב להבין ראשית את צרכי המקום ואופיו. שנית, יש לקחת בחשבון את העובדה שניתן לעצב ולתכנן את הקירוי כך שאפשר לפתוח ולסגור חלקים בו לפי הצורך. שלישית, יש לקחת בחשבון את העלות של קירוי קבוע ואיכותי מול קירוי זמני ולבסוף, את עלות התחזוקה של הקירוי הקבוע. כדי לבחור בצורה נבונה, מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית בתחום הקירוי שתוכל להגיע אל הבריכה, לבחון את הצרכים ואופי המקום ויחד עם הלקוח להחליט האם כדאי עבורו להשקיע בקירוי קבוע או שקירוי זמני מידי חורף יספיק.

תוך כמה זמן אפשר להתקין קירוי לבריכה?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג הקירוי הנבחר וגודל הבריכה. הקירוי שניתן להתקין הכי מהר הוא הקירוי המתנפח. לאחר כמה שלבים פשוטים שכל אחד יכול ללמוד לעשות ניתן להפעיל את המשאבה והקירוי ינופח במהרה. קירוי מסגרת אלומיניום ויריעות בד (שהוא למעשה אוהל) אפשר להתקין תוך מספר שעות עד יום-יומיים עבודה (אם מדובר בבריכה גדולה מאוד עם דרישות קירוי מורכבות). קירוי קבוע העשוי מסגרת אלומיניום ולוחות פוליקרבונט לוקח זמן רב יותר להתקין, תלוי כמובן במורכבות הפרויקט. לבסוף, קירוי טלסקופי אינו מורכב מאוד להתקנה אך הוא דורש מעט יותר תכנון וזמן ביצוע בשל ריבוי החלקים בו והצורך לערב מספר אנשי מקצוע (חשמלאי למשל) יחדיו.

איך מתחזקים את הקירוי? האם יש הוראות מיוחדות?

קירוי בריכה לחורף בדרך כלל לא דורש תחזוקה מיוחדת, במיוחד אם מדובר בקירוי זמני. את הקירוי הזמני מתקינה חברת ההשכרה ומפרקת אותו בתום תקופת השימוש. החברה דואגת לספק קירוי שלם ונקי ודואגת לניקיונו לאחר השימוש כהכנה ללקוח הבא. קירוי קבוע, בין אם מיריעות PVC או לוחות פוליקרבונט ניתן לתחזק בקלות על ידי ניקוי בחומר ניקוי יעודי ומים. במידה ונוצר חור ביריעת הבד אפשר לתקן אותו באופן זמני על ידי ערכת תיקון או להחליף את המקטע כולו. לוחות פוליקרבונט עמידים מאוד ולא נוטים להיסדק או להישבר כך שאין חשש ממשי לשלמותם. אם בכל זאת ישנו סדק או שבר אפשר להחליף את הלוח, בדיוק כמו שמחליפים זכוכית בחלון.

קירוי בריכה מסחרית לחורף

כמה עולה להתקין קירוי לבריכה?

המחיר של קירוי בריכה לחורף תלוי במספר משתנים: גודל הבריכה, מיקום הבריכה, זמן הקירוי הרצוי, האם מדובר בקירוי קבוע או זמני וכמובן סוג הקירוי הנבחר. מטבע הדברים, ככל שמדובר בסוג קירוי יקר ואיכותי יותר כך עלותו הכוללת תעלה, הזמנה של קירוי בהתאמה אישית מיוחדת גם היא יכולה להעלות את המחיר (למשל קירוי מתנפח בצורה או צבע בעיצוב אישי). בנוסף, חשוב לזכור שבעלי מקצוע איכותיים, כאלו המחזיקים בניסיון רב שנים ומומחיות בתחומם יבקשו שכר מתאים עבור השירות שלהם. קירוי בריכה חשוב מאוד שיעשה בצורה בטיחותית, איכותית ונכונה כדי לשמור על הבריכה והמתרחצים בה בתקופת החורף. 

אוהלי ישראל
אוהלי ישראל

משכירים אוהלים, ציוד לאירועים ובמות כבר 20 שנים במקצועיות ובאחריות.